Dokumentiniame filme “Sengirė” pristatomas beveik 800 metų skaičiuojančio miško gyvenimas. Lietuvoje vis dar aptinkama šių natūraliai susiformavusių miškų plotų. Tačiau Vakarų Europoje sengirių jau seniai nebelikę. Režisierius kartu su mokslininkų komanda tyrinėjo šias saugomas teritorijas ir per ketverius metus užfiksavo paukščių, žinduolių, vabzdžių bei kitų miško gyventojų gyvenimo akimirkas.
Kino kritikai filmą įvertino kaip filosofinį kūrinį, skatinantį apmąstyti pamatines gyvenimo vertybes, gamtininkai - kaip galimybę pamatyti unikalų ir mažai pažįstamą gamtos pasaulį, kuriam iškilusi grėsmė išnykti.
Žiema
Pavasaris
Vasara
Ruduo
Ir vėl ateina žiema
Koncentras |
Bendrųjų programų (2008 m.) punktai |
---|---|
7 - 8 |
|
9 -10 |
|
11-12 |
|
* Užduotys, sukurtos filmui, “nepadengia” visų su filmu susijusių programos punktų. Mokytojas gali aptarti nepaminėtus punktus po peržiūros savo nuožiūra.
Kviečiame mokytojus parašyti elektroninį laišką adresu pamoka@sengire.lt . Parašykite savo vardą, pavardę, mokomąjį dalyką, klasę/klases su kuriomis žiūrėsite filmą ir mokyklą, kurioje dirbate. Pasistengsime kuo greičiau Jums atsiųsti slaptažodį, kuris leis atsisiųsti pamokos užduotis bei atsakymus. Kilus klausimams skambinkite +37061810909 (Mindaugas)
* Užduočių lapus rekomenduojama išdalinti prieš filmą, kad vaikai jų nepamirštų atsinešti.
a) grupės nariai pasidalins užduotis. Kiekvienas/poros bus atsakingi už jiems tekusioms užduotims reikalingos informacijos surinkimą. Po filmo kiekvienas/poros pateiks atsakymus į savo užduotis ir aptarę juos surašys.
b) stebės filmą, o po jo kartu tardamiesi atliks visas užduotis.
Prieš aptariant filmą galima kartu su mokiniais peržiūrėti režisieriaus interviu A. Tapino laidoje arba pasiūlyti mokiniams tai padaryti savarankiškai:
Klausimai/aspektai diskusijai |
Komentarai |
---|---|
Apie ką šis filmas? |
- kiekvienas užrašo po sakinį ar žodį, kuris asocijuojasi su tuo, ką jie
matė arba jautė žiūrėdami filmą;
- svarbu, kad mokiniai išsakytų, ką suprato ir jautė, pagrįstų savo nuomonę. |
Kokią pagrindinę žinutę žiūrovams siunčia režisierius? | - diskusiją galima plėtoti klausiant, kodėl filme nėra užkadrinio balso, įprastinių lozungų, kviečiančių saugoti gamtą; |
Kas labiausiai patiko/nepatiko/įdomiausios situacijos, organizmai? | - šioje dalyje svarbus išsakomos nuomonės pagrindimas, nuolat klausiant - “kodėl?” |
Filmo pradžia ir pabaigos aptarimas |
- ką simbolizuoja filmo pradžia/tai, kad filmas pradedamas nuo dangaus,
žvaigždžių, vandens, žmogaus scenų, o viskas baigiama ta pačia žmogaus scena?
- kaip filmą pradėtum ir baigtum tu? |
Žmogus sengirėje | - kodėl rodomas žmogus, jei filmas apie sengirę?
- kodėl žmogus rodomas tik trumpai, epizodiškai? |
Muzika | - Kas girdima filmo garso takelyje? kodėl filme neskamba instrumentinė muzika, o garso takelis sukurtas iš sengirėje užfiksuotų garsų? |
* Pastaba: daugelis šių klausimų ar aptariamų aspektų neturi vieno teisingo atsakymo. Svarbu, kad mokiniai išreikštų savo nuomonę, ją pagrįstų, argumentuotų.